Doç. Dr.
Şahika Doğan
Doçent Doktor, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü, Halkla İlişkiler Programı (2022 - )
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Yüksek Lisans Programı Koordinatörü (2018 - )
İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü Başkan Yardımcısı (2020 - 2023 )
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Ana Bilim Dalı Başkanı (2018 - 2021 )
Doktor Öğretim Üyesi, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü, Halkla İlişkiler Programı (2016 - 2022 )
Eğitim
- PhD, Medya ve İletişim Çalışmaları, Galatasaray Üniversitesi (2012-2016)
- MA, Medya ve İletişim Sistemleri, Istanbul Bilgi Üniversitesi (2010-2012)
- BS, Küresel ve Uluslararası İlişkiler (Çift Diploma), Binghamton University (State University of New York) & Orta Doğu Teknik Üniversitesi (2004-2009)
Verdiği Dersler
Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar (Lisans)
İletişim Ekonomisinin Temelleri (Lisans)
İletişimciler için Liderlik Gelişimi (Lisans)
Pazarlamada Halkla İlişkiler Uygulamaları (Lisans)
Liderlik ve İletişim Becerileri Geliştirme (Yüksek Lisans)
Medya ve İletişim için Araştırma Yöntemleri (Yüksek Lisans)
İlgi Alanları
Stratejik kurumsal iletişim, dijital dönüşüm, sosyal ağlar ve iletişim.
Diğer Bilgiler
Akademik Yayınlar:
Dogan, S. (2025). Brand characteristics, perceived quality of freemium users and premium service purchase intention: The case with Netflix users. In Digital Transformation and Innovation in Emerging Markets (ed. M. Albakri), p. 279-298.
Dogan, S. (2024). Journalism practice and personal branding on social media: A review of freelance YouTuber journalists. In New Trends in Marketing and Consumer Science (eds. T.K. Tarnanidis & N. Sklavounos), p. 249-260. IGI Global.
Dogan, S. (2024). The capul.tv experience of Gezi Park movement. In Avoiding Ad Fraud and Supporting Brand Safety: Programmatic Advertising Solutions. IGI Global.
Dogan, Ş. (2023). İnşaat sektöründe kurumsal iletişim: Türkiye bazlı üç şirket üzerine bir inceleme". Marka Stratejileri içinde (ed. Dr. Öykü Gül), 111-134. PublishM, İstanbul.
Dogan, S. (2022). The impact of communication anxiety regulation and fear of missing out on social media dependency. Health & New Media Research 6(2), 202-212.
Sayan, A., Dogan, S. Erhart, I. & Aslanbay, Y. (2021). A social influence perspective on uses of online football forums: The case with Turkish football fans. In Research Anthology on Business Strategies, Health Factors, and Ethical Implications in Sports and eSports (2 Volumes) , eds. M. Khosrow-Pour. IGI Global.
Dogan, S. (2020). "Fearing Coronavirus: The role of digital health news consumption and competence". Journal of Internet Applications and Management, 11(2), pp. 101-112.
Dogan, S. & Guruz, M.I. (2020). "Consumers' brand ownership and engagement with brand-related social media content". Yalova Journal of Social Sciences, 10(20), pp. 39-50.
Dogan, S. (2020). "Case studies on the downside of transactional and authoritative organizational leadership styles during crisis management". The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication (TOJDAC), 10(4), pp. 597-611.
Dogan, S. (2019). Narrowcasting/niche journalism. The International Encyclopedia of Journalism Studies, eds. Tim Vox & Folker Hanusch. Wiley.
Dogan, S. (2019). Emoticons and emojis. The SAGE International Encyclopedia of Mass Media and Society, eds. Debra L. Merskin, SAGE.
Dogan, S. (2019). Intergroup communication. The SAGE International Encyclopedia of Mass Media and Society, eds. Debra L. Merskin, SAGE.
Dogan, S. (2019). Kurumsal liderlik ve risk yönetimi. Red Publications.
Dogan, S. (2019). "Investigating consumer trust in Instagram influencers and its impact on brand related characteristics and purchase intention", Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi (HİRE), 2(2), pp. 118-130.
Goncu, B. & Dogan, S. (2018). "University social responsibility towards sustainable coexistence of humans and animals on campus: Case study on Bilgi Animal Friends Society", Communication Management Review, 3(1), pp. 80-100.
Saka, E., Dogan, S. & Sayan, A. (2017). Yeni medya çalışmaları IV. Taş Mektep Yayınları.
Dogan, S. (2017). Evolving business models and practices of journalism. 3rd International Conference on Communication and Management, April 2017, Athens, Greece.
Goncu, B. & Dogan, S. (2017). USR towards sustainable coexistence of humans and animals: Bilgi Animal Friends Society, BLEDCOM 2017, June 2017, Bled, Slovenia.
Dogan, S. (2017). Not that glam: Marketing in DIY fashion and #TFWGucci meme campaign. Bridging Gaps: Where is Ethical Glamour in Celebrity Culture?, Centre for Media and Celebrity Studies, July 2018, Lisbon, Portugal.
Dogan, S. (2016). The role of participatory media in times of political contention (paper presented within Participatory Journalism panel). MARC, May 2016, Toronto, Canada.
Hesapci, O., Merdin, E. & Dogan, S. (2016). “Your ethnic model speaks to the culturally connected: Differential effects of model ethnicity in advertisements and the role of self-construal”, Journal of Consumer Behavior, 15(2), pp. 175-185 (S.S.C.I.).
Varnali, K. & Dogan, S. (2016). Determinants of brand recall in social networking sites. In Strategic Uses of Social Media for Improved Customer Retention, eds. Al Rabayah, W., Khasawneh, R., Abu-shamaa, R., Alsmadı, I. IGI Global.
Dogan, S. (2015). “Negotiating the impossible: Religion and politics in the tactical works of Extramücadele”. Third Text (A.H.C.I.)
Dogan, S. Aslanbay Y., Bursa G. & Yucel A.G. (2015). “Television program format preferences and aggression of football fans” International Journal of Humanities and Social Sciences.Vol.1 (1): 38-46.
Varnali, K. & Dogan, S. (2015). “A social influence perspective on expressive political participation in Twitter: The case of #occupygezi”. Information, Communication & Society (S.S.C.I.)
Saka, E., Sayan, A. & Dogan, S. (2015). Yeni medya çalışmaları III. Taş Mektep Yayınları.
Catalbas, D. & Dogan, S. (2015). Social media versus television (paper presented within Communication Regimes panel). Protest Participation in Variable Communication Ecologies Conference, June 2015, Sardinia, Italy.
Saka, E., Sayan, A. & Dogan, S. (2014). Yeni medya çalışmaları II. Taş Mektep Yayınları.
Dogan, S. & Süllü, S. (2013). "Küresel habercilik ve söylem: Filistin-BM örneği". Küresel Habercilik ve Söylem içinde, ed. Prof. Dr. Yasemin İnceoğlu. İstanbul: Derin Yayınları
Dogan, S. (2013). "BMGK oylaması: Pakistan basınında söylem ve ideolojinin yeniden üretimi". Küresel Habercilik ve Söylem içinde, ed. Prof. Dr. Yasemin İnceoğlu. İstanbul: Derin Yayınları.
Hesapçı-Sanaktekin, Ö., Aslanbay, Y. & Dogan, S. (2013). "The effects of religiosity on Internet consumption: A study on a Muslim country", Information, Communication & Society (S.S.C.I.)
Ceylan, T., Çakırlar, C., Delice, S., Karamustafa, G. & Shaw, Wendy M. K. (2013). Taner Ceylan: The Lost Paintings Series (translation by Şahika Doğan & Esra Öztürk). New York: Damiani Press.
Dogan, S. (2012). Impact of spectrum, telecom and internet policies on society. Mapping Digital Media Advocacy Summit, July 2012, Istanbul, Turkey.
Saka, E., Akaydın, A., Sayan, A. & Dogan, S. (2012). Yeni medya çalışmaları I. Taş Mektep Yayınları.
Hesapçı-Sanaktekin, Ö., Aslanbay Y. & Dogan, S. (2012). “Self-regulation of advertising in Turkey: The role of changing industry dynamics”. Journal of Yasar University, Vol. 25, No. 7, 4307-4322.
Tunc, A. & Dogan, S. (2012). Mapping Digital Media: Turkey Report. Open Society Foundations.
Dervisoglu Okandan, G. & Dogan, S. (2012). Türkiye’de sosyal girişimciliğin tanımı ve örnekleri. In Inclusive Business Models and Global Social Entrepreneurship (United Nations Development Program) (eds.Gokhan Dikmener and Gresi Sanje). Istanbul Bilgi University University Press.
Bilimsel Hakemlik Görevleri
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
European Journal of Education (SSCI)
International Journal of Information Management (SSCI)
Journal of Consumer Research (SSCI)
Journal of Fandom Studies
Policy & Internet (SSCI)
Etkinlik Koordinatörlükleri
Tut Elimden Çocuk Olalım (Koruyucu Ailelik Hakkında Farkındalık Semineri), İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2016
Dünya Saatinde Dünyaya Bağlan WWF Türkiye & İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2018
Kurumsal İletişimde Gelecek Vizyonu, İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2019
Yönetilen tezler:
Bursa, G. (2025). From the city to the stream: A diachronic examination of on-screen portrayals of female, queer and diverse characters in Sex and the City and And Just Like That. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Medya ve İletişim Sistemleri Yüksek Lisans Programı.
Burcu Nur Uzunboy. (2020). Sosyal medyada yürütülen kurumsal sosyal sorumluluk projelerine yönelik algı ve kullanıcı etkileşimi üzerine bir inceleme: Instagram örneği. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.
Merve Kosova. (2020). EWOM, web sitesi itibarı ve güvenilirliğinin otel rezervasyon sitelerinden rezervasyon yapma niyeti üzerindeki etkisinin incelenmesi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.
Cansu Değerli. (2019). Y kuşağının markaların sosyal medya kullanımlarına dair ilişkin algılarının marka değeri üzerindeki etkisi: Giyim markaları üzerine bir araştırma. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.
Furkan Menekşe. (2019). Bir iş modeli olarak vloggerlık ve YouTube platformunda içerik üretimi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.
Mehmet Gürüz. (2019). Tüketicilerin marka sahipliği ve sosyal medyadaki marka içerikleriyle etkileşimi üzerine bir inceleme. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.
Neşe Karaboncuk. (2019). Attitude towards e-opinion leadership and influence of bloggers. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.
Onur Can Yıldız. (2019). Markaların perspektifinden dijital aktivizm ve dijital aktivizmin marka algısına etkisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.
Selin Cevheroğlu. (2019). An investigation into the extent of health related news credibility on digital press. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Medya ve İletişim Sistemleri Yüksek Lisans Programı.