Ders Tanımları
MED 501 ve 502: Medya Kuramları I ve II
Bu derslerin amacı, medya ve dolayımlanmış iletişimin ana kuramlarını incelemektir. Derslerin etki araştırmalarından medya ekolojisine, yetiştirme kuramından yeniliklerin yayılımı yaklaşımına kadar geniş bir okuma listesi olacaktır. Derslerin temel hedefi, bu kuramlar hakkında genel bir fikir verirken, “tez araştırması” dahil bütün araştırmaların sağlam bir kuramsal temele ihtiyaç duyduklarını aktarmaktır.
MED 505: Seminer I: Medya Araştırması I
Medya Araştırmaları I için temel anahtar kelimeler epistemoloji ve metodolojidir. Bu ders, medya çalışmaları alanında epistemolojik temeller ve metodolojik yaklaşımlar üzerine geniş bir giriş sunar ve epistemolojik perspektiflerin araştırma yöntemlerini nasıl şekillendirdiğini vurgular. Temel konular arasında nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temelleri, teori-araştırma bağlantısı, araştırma sorularının formüle edilmesi, araştırma tasarımı ve araştırma etiği yer alır. Bu konular, öğrencilerin sağlam akademik araştırmalar yürütebilmek için güçlü bir temel geliştirmelerine rehberlik edecektir.
MED 506: Seminer II: Medya Araştırması II
Bu derste öğrenciler bir araştırma projesinin uygulama süreçlerine katılır; kendi tez araştırmasının uygulama süreçleri üzerine düşünür ve dönem sonunda sunmak üzere tez önerisini tamamlar.
MED 510: Medya ve İletişim İçin Araştırma Yöntemleri
Bu ders medya ve iletişim alanında nicel, nitel ve dijital araştırma yöntem, paradigma ve pratiklerine tarihsel bir bakış açısı sunar; betimsel analiz, etnografi, anlatı analizi, söylem analizi, grounded teori, sözlü tarih gibi araştırma yöntemlerini ve söyleşi, odak grup, katılımcı gözlem gibi araştırma tekniklerini inceler, ve araştırma etiğinin temellerini de sunar.
MED 512: Dijital Kültür Çalışmalarına Giriş
Bu ders siber kültür çalışmalarında ortaya çıkan teorik meseleler üzerine yoğunlaşır. Bu dönemin konusu Metaverse kavramının bir yapısökümü olacak. İlk olarak artırılmış gerçeklikten, sanal gerçekliğe ve blokzincire kadar Metaverse'ü vareden teknolojilere bakılacak. Daha soonra yükselen enformasyon temelli sosyo-ekonomik oluşumlara Metaverse'ün sunduğu tahayyül biçimleri incelenecek.
MED 521: Dijital Antropoloji
Siberantropoloji/ Dijital Antropoloji sosyokültürel antropolojinin bir alt dalıdır. Sibernetik sistemler, sanal topluluklar, teknoloji kültürleri, 'underground' bilgisayar camiası, tekno-mistisizm, vb. insanlarla dijital teknolojiler arasındaki ilişkiler gibi konular üzerine yoğunlaşır. Bu ders, bu konulara bir giriş niteliğinde olup dijital etnografiler için kullanılabilecek metodolojileri de tartışmaya açar.
MED 523: Dijital Çağda Medya ve Demokrasi
Sosyal medyanın yükselişi demokrasiyi nasıl etkiliyor? Bu ders dijital teknolojinin, medyanın siyasî süreçlerdeki rolünü nasıl değiştirdiğine odaklanacaktır. "Sahte haber" kavramının ne olduğu, "troll" ve "bot"ların seçim kampanyalarını nasıl etkilediği, medya ve siyasetçiler tarafından kullanılan bilginin gerçekliğinin nasıl teyit edilebileceği gibi sorular, derste üzerinde durulacak konular arasındadır. Facebook, Twitter ve Google gibi şirketlerin, demokrasiye zarar verici faaliyetleri olduğuna yönelik eleştirilere nasıl karşılıklar verdiği de incelenecektir. Öğrenciler dönem boyunca, Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri ve dünyanın çeşitli ülkelerinde eski ve yeni medyanın siyasî amaçlarla kullanılmasına ilişkin başlıca sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
MED 531: Medya, Ses ve Mekan
Bu ders, medyanın toplumsal yaşamı nasıl şekillendirdiğini, yansıttığını ve dönüştürdüğünü araştırır. Ses ve mekansal dinamikleri inceleyerek, öğrenciler bu unsurların birbirleriyle nasıl etkileştiğini ve medyada nasıl aracılık edildiğini keşfederler. Kimlik, toplumsal cinsiyet ve kentsel yaşam gibi toplumsal olguları analiz ederek, medyanın toplumsal değerleri ve normları nasıl inşa ettiği ve ilettiği irdelenir. Sosyal teori, gözlem teknikleri ve etik sorgulama teknikleri aracılığıyla, öğrenciler medyanın mekansal ve işitsel deneyimleri ve toplumsal normları nasıl şekillendirdiğine dair düşünsel bir kavrayış geliştirirler.