Kayıt Sonrası İşlemler
Aşağıdaki tüm işlemler Lisans-Önlisans Öğrenci İşleri tarafından yürütülmektedir. Sorularınız için tüm kampüslerde ofisleri bulunan Öğrenci İşleri’ne başvurabilir veya ogrenciisleri@bilgi.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Sisteme kayıt evraklarının yüklenmesi
Öğrenci sayfanızın (BİLGİ SIS) sol menüsünde bulunan diğer linkler / elektronik kayıt belgeleri kısmından (Diploma, T.C. kimlik, ÖSYM sonuç belgesi ve sağlık raporu (özel koşullu programlar için) gibi evraklarınızı yüklemeniz istenecektir.
Öğrenci Kimliği (Kampüs Kart) Kampüs Kart, Üniversitemiz öğrencisi olduğunuzu gösteren bir belge niteliğindedir. Öğrenci kimlikleri, akademik dönem başladıktan sonra kampüslerden dağıtılacaktır. Duyurusu öğrenci sayfalarından yapılacaktır.
İndirimli Seyahat Kartı (İstanbulkart)
Üniversitemize yeni kayıt yaptıran öğrenciler, indirimli istanbulkartlarını almak için kurumun www.istanbulkart.istanbul linkinden (ücretsiz kargo ile 2 gün içinde adresine gelecek şekilde) başvurularını yapabilirler ya da İstanbulkart Başvuru Merkezleri'ne https://www.istanbulkart.istanbul/basvuru-merkezleri öğrenci belgesi, kimlik aslı ve güncel fotoğraf ile başvurabilirler.
Askerlik Sevk Tehir İşlemleri
- Askerlik sevk tehir işlemleri 1111 sayılı Askerlik Kanunu’na göre yapılır.
- TC vatandaşı olan ve Üniversitemiz programlarında tam zamanlı statüde öğrenim gören veya yeni kayıt yaptıran erkek öğrencilerin sevk tehiri işlemleri Öğrenci İşleri tarafından yapılır ve takip edilir.
- Lisans programları için 28 yaş üzerindeki öğrencilerin askerlik sevk tehiri hakları yoktur.
- Askerlik çağına henüz girmemiş olan öğrencilerin askerlik tecil işlemleri askerlik yaşına girdiklerinde Öğrenci İşleri tarafından otomatik olarak yapılır.
- Askerliğini yapmış olan öğrencilerin “Terhis Belgesi” aslı ve fotokopisini getirmeleri yeterlidir.
- Dört yıllık lisans programını bitirip, ikinci bir lisans programında öğrenim görmek isteyen öğrencilerin askerlik görevlerini yapmadan öğrenim görmeleri yasal olarak mümkün değildir. Aynı kural önlisans öğrencileri için de geçerlidir.
- Üniversite’ye verdiğiniz bilgilerde daha sonra değişiklik olduğunda, en kısa zamanda Öğrenci İşleri’ne haber vermeniz gerekmektedir. Böylece, askerlik işlemleriniz aksatılmadan ve herhangi bir yanlış işlem olmadan yürütülebilecektir.
- Mezuniyet, kayıt sildirme, kayda gelmeme, izinli sayılma, disiplin nedeniyle uzaklaştırma cezası alma ve lisans programında azami öğrenim süresi bittiği halde mezun olamama durumundaki öğrencilerin listesinin işlem tarihinden itibaren 2 ay içinde ilgili Askerlik Şubesi’ne bildirilmesi yasa gereğidir. İlişki kesme işlemlerinden sonra öğrencilerin en kısa sürede Askerlik Şubesi’ne müracaat etmeleri gerekmektedir.
İletişim Bilgileri Öğrenci Sayfaları (SIS)’nda adres, telefon, e-posta ve acil durumda erişilebilecek kişi bilgileriniz tutulmaktadır. İletişim bilgilerinizi Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden güncellemeniz mümkündür. Öğrenciler, kayıtlar sırasında verdikleri iletişim bilgilerinde oluşan değişiklikleri en kısa zamanda bildirmekle yükümlüdür. BİLGİ’ye kayıt olan tüm öğrenciler bilgiedu.net uzantılı bir e-posta hesabına da sahip olurlar. Bu hesaba öğrenci sayfanız üzerinden, öğrenci sayfası bilgilerinizi kullanarak erişebilirsiniz. Ayrıca bu hesapla Microsoft Office365 programlarını BİLGİ’deki eğitim hayatınız boyunca ücretsiz kullanabilirsiniz.
BİLGİ Hattı Öğrenci sayfasındaki BİLGİ Hattı ile okul ile ilgili öneri ve şikayetlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz. Taleplerinizi ilgili birimlere en kısa sürede bu şekilde ulaştırabilir, takibini de BİLGİ Hattı üzerinden yapabilirsiniz. İstanbul Bilgi Üniversitesi hakkında bilgi almak için info@bilgi.edu.tr adresine e-posta gönderebilir ya da (0212) 444 0 428 numaralı telefondan İletişim Merkezi’ni arayabilirsiniz.
Belge Talepleri Öğrenim hayatınız boyunca ihtiyaç duyacağınız belgeleri (öğrenci belgesi, transkript, vb.) Öğrenci Sayfaları'nda yer alan "belge talep" bölümünden yapmanız gerekmektedir. Buradan talep edilmeyecek belgelerin hazırlanması mümkün değildir. Belge talebe aşağıda yer alan linkten ulaşabilir, talep ettiğiniz belgenin hazırlanma durumunu takip edebilirsiniz. https://sis.bilgi.edu.tr
Formlar Üniversitemizdeki öğreniminiz süresince yapmanız gereken işlemler için kullanmanız gereken formlar olacaktır. Bu formlara SISà FormlaràÖğrenci formları üzerinden online olarak başvuru yapılmaktadır.
Öğrenci Dilekçeleri Üniversitemizdeki gerek idari gerekse akademik içerikli talepleriniz için dilekçe vermeniz gerekebilir. Dilekçenizi kampüslerimizdeki Öğrenci İşleri’ne teslim etmeniz gerekmektedir. Dilekçeniz Öğrenci İşleri tarafından teslim alınır ve ilgili karar merciine gönderilir.
Akademik Takvim Üniversitemizdeki öğrenim akademik takvime göre düzenlenmektedir. Akademik takvim, akademik yıl başında belirlense de yıl içinde değişiklikler gösterebilir. Takvimin en güncel haline buradan ulaşabilirsiniz.
Yönetmelik ve Yönergeler Tüm öğrencilerimiz Üniversitemiz tarafından yayınlanan yönetmeliklere ve yönergelere tabidir. Bu nedenle, her öğrencimizin bu yönetmelikleri ve yönergeleri aşağıda yer alan linkten takip etmesi gerekmektedir. Yönetmeliklerimizde yapılan değişiklikler güncellenerek burada yayınlanır.