güncelleme: yayınlama:

BİLGİ Endüstri Ürünleri Tasarımı öğrencileri 22. Milano Trienali'nde

BİLGİ Endüstri Ürünleri Tasarımı öğrencileri 22. Milano Trienali'nde

İstanbul Bilgi Üniversitesi, Atelier Luma ve İstanbul Tasarım Bienali ortaklığında gerçekleştirilen 3 boyutlu yazıcılarla yosundan objeler üretmek odaklı proje, küratörlüğünü New York MoMA'dan Paolo Antonelli'nin üstlendiği 22.Milano Trienali “Broken Nature” sergisi kapsamında 1 Mart-1 Eylül 2019 tarihleri arasında sergileniyor.

İstanbul Bilgi Üniversitesi'nin ev sahipliğinde tasarımcı Mevce Çıracı ve Atelier Luma direktörü Henriette Waal tarafından yürütülen proje kapsamında, BİLGİ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü öğrencileri Sarp Susüzer, Tufan İşcan, Rengin Jiyan Kolçak, ve Beste Tekdoğan'ın tasarımları sergilenecek.

Bazen işgalci türler oldukları düşünülse de deniz yosunları, iklim değişikliği ile başa çıkmak konusunda temel bir unsur hâline gelmiş durumda. Küresel olarak göllerde ve okyanuslarda gerçekleşen alg patlamaları, yüksek sıcaklar ya da besin aşırılığından kaynaklanıyor. Yüksek hacimde karbondioksiti oksijene dönüştürüyor ve geleneksel tarımdan on üç kat hızlı büyüyerek gelecek vaat eden bir besin kaynağı olarak karşımıza çıkıyorlar. Su kaynaklarını da sıkıntıya sokan kirlilik ve plastik kirlenmenin etkisi, deniz yosunu temelli biyomateryaller ve biyoyakıtla azaltılabilir.

Atelier Luma Deniz Yosunları Laboratuvarı, mevcut deniz yosunlarının varlığını; mikro ve makro deniz yosunlarının yerel olarak yetiştirilme potansiyelini ve bu potansiyelin, petrolden üretilen plastiklerin yerini alabilecek biyopolimerlere nasıl dönüştürülebileceğini incelemek üzere tasarım ve biyolojiyi birleştiriyor. Burada, biyopolimerleri kullanıp üç boyutlu yazıcının yardımıyla sofra takımı prototipleri üretmek için Arles (Fransa), Kahire ve İstanbul’da düzenlenen atölyelerden çıkan sonuçlar görülebiliyor. Her kentin özgün kültürel arşivlerinden yararlanan tasarımlar, geleneksel ile çağdaş olanın, zanaatlar ile dijital sanatların melezleşmesinin örneklerini sunarken malzemelerin ve çevrenin değeriyle ilgili varsayımlarımızı unutmamızın önemini vurguluyor.

Görseller