FoB Business Administration Departmental Seminars: Market-Making Strategies in Tanzimat Era Istanbul
Tarih: 22 Ocak 2025, Çarşamba
Saat: 16.00
Yer: Çevrimiçi
Konuşmacı: Çağrı Yalkın – ODTÜ Kıbrıs
Tanzimat Dönemi İstanbul'unda Pazar Oluşturma Stratejileri
Tanzimat döneminin (1839-1876) Ermenice harflerle Türkçe olarak basılan gazetesi Manzume-i Efkâr'daki ilanlara odaklanan seminerde, reklamcıların pazar oluşturmada üstlendikleri temsili işlev tartışılacaktır. İşletmelerin yeni ürünleri sunmak ve bunları meşrulaştırmak için bilinen iletişim yöntemlerinden nasıl yararlandığı ve aracılık ağlarının nasıl oluşturulduğu ele alınacak diğer konular arasındadır. Ayrıca, geç dönem Osmanlı tüketici pazarındaki kozmopolitliğin kapsamı eleştirel bir biçimde değerlendirilecektir. Analizlerin bu önemli tarihsel dönemin pazar oluşturma dinamikleri ve tüketim kültürüne ilişkin bir bakış açısı getirmesi amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Çağrı Yalkın doktorasını Warwick Üniversitesi'nde tamamlamış olup, halen ODTÜ Kuzey Kıbrıs’ta görev yapmaktadır. Araştırmaları tüketici piyasaları ve başta televizyon dizileri ve moda olmak üzere kültürel ve yaratıcı endüstrilere odaklanmaktadır. Dr. Yalkın'ın çalışmaları Journal of Management and Organization, Consumption Markets & Culture ve Journal of Marketing Management gibi önde gelen dergilerde yayımlanmıştır.
Katılmak için tıklayınız.